Årets HRK´er: Brita Sveen Kjærnes

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 20. Mar 2017

Brita Sveen Kjærnes ble under årsmøtet 16. mars kåret til årets HRK'er 2016. Hun får utmerkelsen for sin utrettelige innsats med egen rideskole, og sitt store engasjement for unge ryttere i ridemiljøet på Hadeland. Rideskolen har et bredt tilbud til barn og ungdom, og tilbyr rideopplæring, weekendkurs og rideleir i skolens ferier. I tillegg gjør Brita en viktig jobb som aktiv pådriver og tilrettelegger. Slik får mange uten egen hest mulighet til å oppnå stevneerfaring på rideskolens hester både på klubb-, distrikt- og rideskolestevner. Dette er gull verdt for elever ved rideskolen, og resulterer i økt rekruttering av nye medlemmer til HRK. Brita sin innsats er et viktig bidrag for hesteinteresserte barn og ungdommer på Hadeland, og støtter ryttersportens motto om "Rytterglede for alle på alle nivå". Vi gratulerer!