Ren utøver - bli med på klubbkveld med tema doping!

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 3. Nov 2017

Alle idrettsutøvere skal vite hvorfor doping er forbudt, hva det gjør med kroppen og hvilke konsekvenser det har å bryte dopingbestemmelsene. De skal også være klar over at det er en reell mulighet for at en kan bli testet, og at doping kan avsløres både på mennesker og hester.

Hadeland Ride- og kjørelubb vil skape sunne verdier blant barn og unge, og sette fokus på antidopingarbeid.  Vet du nok om hva som omfattes av dopingbestemmelsene? Vet du at hesten din kan levere positiv dopingprøve dersom du har gitt den sjokolade? Eller at det kan være forbudte stoffer i "uskyldige" produkter som  hårpleiemidler eller håndkrem?

For å få mer informasjon om dette viktige temaet inviterer vi til

klubbkveld  på Landbanen onsdag 8. november kl 1900.

Vi får besøk av Hans Jørgen Kvåle fra Antidoping Norge, som vil fortelle om antidopingarbeid blant idrettsutøvere på to bein. Mako Madsen, som er distansedommer 2 vil si litt om hvilke regler som gjelder for våre firbeinte utøvere.

Enkel bevertning. Velkommen til alle!