NRYF's konkurranseregister for hester

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 8. Jan 2014

Fra 01.01.2014 må alle hester som skal starte stevne i NRYF førstegangsregistreres i NRYFs konkurranseregister. Førstegangsregistreringen koster kr 400,-. Fra start i klasse LB på D-stevner og oppover kreves i tillegg en årlig hestelisens.

Les mer om dette på rytter.no .

NB! Mange hester er allerede registrert i dette registeret. Søk opp din hest i HorsePro.no. Dersom den kommer opp med et NRYF Sportslisensnummer, så skal det ikke være nødvendig med førstegangsregistrering.
Grunnen til at dette innføres er så vidt vi vet i HRK en del av videreutviklingen av HorsePro systemet.  Dagens hesteregister består av mange dubletter og det blir derfor uoversiktlig data i systemet.

Ytterligere spørsmål må rettes Andreas Juelsen: e-post: andreas@rytter.no telefon: 21029655 (mellom kl 9 og 15)

Fremgangsmåte for førstegangsregistrering (gjelder fra 01.01.2014):

1. Betal 400 kr til konto 7874.06.90077. Som betalingsinformasjon skal det stå:

• Fullt navn og adresse til eier
  • Hestens navn, kjønn og farge

Husk å ta vare på kvittering for betalingen eller skrive ut betalingsbekreftelse hvis du betaler i nettbank

2. Fyll ut registreringsskjema for førstegangsregistrering og send inn følgende til NRYF - enten på e-post til andreas@rytter.noeller pr post til Norges Rytterforbund v /Andreas Juelsen, 0840 Oslo:

• Kopi alle de utfylte sidene i hestepasset som er skrevet på, ikke ferdige trykte blanke sider.
  • Kopi av kvittering eller betalingsbekreftelse på kr 400,-
  • Kopi av kjøpekontrakt eller eierbekreftelse
  • Dersom hesten eller ponnien har FEI-pass må du sende med passet i original
  • Dersom du skal registrere en ponni må du sende med godkjent norsk ponnimåling. Dette gjelder selv om ponnien har ponnimåling fra utlandet. Se oversikt over godkjente ponnimålere i vår søkemotor for teknisk personell
  • For registrering av rideskolehester eid av private rideskoler må det vedlegges samarbeidsavtale mellom rideskolen og en NRYF-klubb som pålegger rideskoleelevene medlemskap i klubben. Se forslag til avtale her.

3. Hesten blir ført inn i NRYFs konkurranseregister og tildeles et hestelisensnummer. Vi sender registreringsbekreftelse med eier/kontaktperson og et klistremerke som limes inn i passet. Vi sender også bekreftelse på ponnimåling dersom det er en ponni.