Lene Hammeren tok lagsølv i Nordisk :-)

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 1. Aug 2010

Det norske laget tok en fin sølvmedalje under Nordisk/Baltisk mesterskap i Sverige i helgen.

Runhild Vigdal tok en flott 2. pl. i kl. 80 km :-)

Sverige dominerte totalt på hjemmebane, og tok de sju første plassene individuelt og følgelig også laggull.

Mesterskapet ble vunnet av svenske Maria Hagman-Eriksson/Nadir med ridetiden 06:01:14 - 19,9km/t. Sølv gikk til Annelie Eriksson/Zsulemi ox og Bronse til Ingrid Boström/Kislon Amasai.

Over 30 ekvipasjer stilte til start på 120 km. Forholdene var bra, til tross for at det hadde falt nærmere 100 millimeter regn i døgnet før konkurransen skulle starte.

Norges beste (og beste ikke-svenske) rytter ble Tonje Danielsson/Silver Call på en åttendeplass. Anette K. Hamre/Smedsmo Zafir og Lene Hammeren/Akacia kom på henholdsvis 14. og 15. plass, og sammenlagt gav dette norsk lagsølv.

Norge hadde også én startende i den nasjonale 80km-klassen. Runhild Vigdal/Cedric tok med seg en flott 2.plass med ridetiden 05:41:10 - 14,6km/t.

Trykk for: Resultatlister

Vi gratulerer alle ekvipasjene med flott innsats :-)

Nordisk Baltisk Mesterskap 2010