Gratulerer :-)

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 4. Jul 2010

Vi sender en stor gratulasjon til Lene Hammeren som i går tok sølv i NM i distanse for seniorer :-) GRATULERER TIL DEG OG BUMAR :-)))

Foto: Klaus Berge

Lørdag 3. juli arrangerte Gyland Hestesportlag NM i distanse, for senior og junior/unge ryttere. Fra Hadeland var det i utgangspunktet Beathe K. Bakken med hesten T.J. Martini, som skulle starte i klassen for juniorer (80 km). Dessverre så endte deres treningstur rett før NM i asfalten, slik at rytter og hest måtte restitueres. Det skal sies at det går bra med dem begge to, og de er snart klare for ritt igjen.

Lene Hammeren var i utgangspunktet påmeldt på internasjonalt stevne i Danmark denne helgen, men pga en strekkskade på hesten, Wilma. Ble det heller NM deltakelse med hennes flotte hingst Bumar. NM for seniorer går over distansen 120 km, og det var 6 startende i denne klassen.

Kampen om 1.-3. plassen var gjevn, men noen ganger går det ikke alltid slik man forventer i en sluttkontroll. Her ble to hester eliminert og dermed ble den som lå an til 3. plass nr. 1. Lene red et godt ritt, og brukte noe mer tid i løypa enn sine konkurrenter. Men, det gjør jo ingen ting, det ble SØLV i NM :-)

Nå ser vi fram til et spennende Lag NM 18. september hos Sigdal og Omegn Hestesportlag. Men før dette blir det andre ritt som både Lene og Beathe skal delta på :-)

I distanseritt er det pålagt med medhjelper fra LB og høyere. Lenes samboer, Klaus Berge er uunværlig, under rittene Lene rir. Du er med på stevner, kjører mange mil for å gi vann til hest og rytter under rittet. Mye skryt skal du også ha :-)

Her kan dere lese fra rittet, og få et innblikk i distanseritt; Avisen Agder