Stevnerapport

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 3. Jun 2010

Her kommer en stevnerapport fra Janne Ruden. Vi oppfordrer flere til å gjøre det samme på strom@elektron.no :-) Ekeberg rideklubb 29 og 30.mai.

Etter et år borte fra sprangbanen var det på tide å komme seg ut igjen bestemte Robinson og jeg oss for.

Dagen begynte med å flette denne nyvaska og blanke hesten, det var jo tross alt bedømning "Feil og Stil" i første klassen. Robinson ble tydelig litt nervøs og antydning til skuffet da flettinga begynte..: "Mamma! ikke si at vi skal på dressurstevne a! det er jo ikke noe kult!"  (Han er jo ikke vant med fletter på sprangstevner..)
Men det ble straks bedre da han fikk beleggene på seg under transportsokka, da var han straks klar og nesten løp inn på hengeren..

Hadde bare meldt oss på i 1meter og 1.10m da vi ikke har hoppet bane på nesten et år..

Oppvarmingen på grusbanen var en rolig og fin hest.."Jøss, har hesten min blitt voksen?" tenkte jeg et lite øyeblikk..
men da vi kom inn på den stoore gressbanen (80x100m) våknet Robinson brått!   "mamma, mamma! se hvor fort vi flyr! mamma, mamma! Oi!!! der var det et hinder.."
Robinson ble alt for ivrig og sprek og det endte med 2 riv i den første 1meter klassen. Men han synes det var sååå gøy!:)

i 1.10m var det en helt annen hest som kom inn på banen, Robinson var kjempe fin og avslappet. og med jevnt og bra tempo ble det 0 feil i grunnomgangen:) i omhoppningen skulle jeg prøve en litt for frekk og kort sving, da ble det dessverre et riv. men ellers var runden veldig fin.:)
I denne klassen ble det plassering og en 7.plass:) Robinson var så fornøyd med sløyfa si!

Så klart for søndagen!
(Startet bare 1 meter og 110 denne dagen også.)

I 1meter klassen var Robinson kjempe fin og holdt et jevnt og bra tempo rundt hele banen. Det var bedømning "Feil og Stil" i denne klassen også, og vi kom på en fin 2.plass:)
På premieutdelingen var han stolt som en hane! frembena nesten helt inntil hverandre og krommet halsen det han kunne. "se på meg a! se så flink og fin jeg er!"

Premieutdelingen gikk nok litt i hodet på han, samtidig som at han nok var litt sliten i kroppen sin.. Så i 1.10 meter klassen
var det en noe litt mer seigere hest, så det endte med riv.

Vi var veldig fornøyde etter helgen begge to:) Og Robinson var så glad for å få starte igjen:)

Han er fortsatt veldig stolt over de to sløyfene sine, og vi får bare håpe at det ikke går for mye i hodet på han;)

Hilsen fra Robinson og Janne