"Rosa sløyfe"

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 11. Okt 2009

Norske dressurryttere har støttet denne aksjonen i høst, og under vårt D-stevne i august gikk startavgiften i klasse LA til "Rosa sløyfe" - Aksjon Brystkreftsaken. Vi har sendt avgårde kr. 1700,- til denne aksjonen :-)

Norske dressurryttere har valgt å slå ring rundt brystkreftsaken og markerer dette denne sommeren og høsten ved å arrangere ”rosa sløyfe klasser” der inntektene går uavkortet til brystkreftforskning.

Siw Carlsen, aktiv dressurrytter, dommer og trener, har vært inspirasjonskilden bak aksjonen. For noen år siden ble hun selv rammet av brystkreft av det hissige slaget og både hun og familien gikk en tung tid i møte.

Brystkreft rammer hovedsakelig jenter, og ettersom 82 % av hestesporten består av jenter, ble det et naturlig og viktig valg for norsk dressurridning å støtte opp omkring brystkreftsaken. Siv Carlsen er i dag frisk og har i sommer deltatt på fleres rosa sløyfe klasser, og er imponert over engasjementet som er skapt i ridemiljøet.

Hjelp oss i å hjelpe andre.

Dressur så klart håper deres bedrift ønsker å gi et beløp til brystkreftsaken, og sammen med norsk dressurridning gjøre en felles innsats for en god og en viktig sak.

Ønsker dere å lese mer om de rosa klassene følg linken nedenfor:

» “Tre dager i rosa

» ”Les Conni Mjølnerøds historie

» Link to NM: “Rosa fra innerst til ytterst

Innbetalingen merkes med: ROSA, kontonr 5084 68 31395

Gjør som Max og Elizabeth - støtt kreftsaken du også!

Det totale innsamlede beløpet vil bli overlevert til kreftforeningen under Oslo Horse Show i oktober lørdag 10.10.09. Her vil alle, om ønskelig, som har bidratt med sin støtte bli profilert på vår web side www.dressursaklart.no. og på vår stand under Oslo Horse Show.

Vi ser frem til å høre fra dere.

Elizabeth M.Farbrot,
Grenleder Dressur

Det er også mulig å støtte rosasløyfeaksjonen gjennom kreftforeningen