Flott innsats i Breeders finalen!

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 31. Aug 2009

Siri Aschim tok en flott 2. plass i Breeders finalen i dressur søndag. Bare "sure" 1 prosentpoeng fra 1. plassen. I tillegg ble hesten til Marthe Bisgaard vist i sprang!

Her kan dere lese en reportasje fra avisen Hadeland  før helgen.

Fantastisk innsats av HRK rytter Siri Helgaker Aschim og hesten Moselunds Rival!

Tekst: Kathrine Vik. Minge

Med en flott 2.plass med kun 1 prosent til 1. plassen er nå Siri Helgaker Ashim blitt en kronet dressurdronning, under Breeders Trophy for 5 åringer med hesten Moselunds Rival.

Under første avdeling lørdag 29. august fikk Siri og Rival 3. plass med 78,4 prosent, vinneren fikk her 78,6 prosent. Dommerne mente at Moselunds Rival var en elegant hest med mange gode momenter. Men de påpekte også at de ønsket seg at han arbeidet bedre over ryggen for å forbedre kontakten.

Under 2 avdeling søndag var Siri og Rival tilbake med topp resultater da ble det første plass med hele 81,8 prosent, denne dagen viste de et program med mer flyt og konsistens enn lørdag. For generelt inntrykk fikk han 8,3, og dommerne beskrev han som en elegant hest som med litt mer styrke i overlinjen kan bli en riktig riktig fin hest. Lørdagens vinner Stall K`s Rochar måtte nøye seg med en andre plass.

Referat fra Marthe Bisgaard - Breeders finalen sprang

Hesten min, Skjerabergs Lookatme fikk delt 5 plass og premie i 4 års championatet i sprang under Breeders finalen i helgen. 4 åringene gikk 1. avd . fredag og finale søndag med kvalitets bedømmelse. Lookatme fikk 7 i teknikk, 7 i kapasitet og 6.5 i ridbarhet. Ikke dårlig for en norsk avlet dressurhest som var på beite til 1. aug. Det var 19 hester med og hun slo veldig mange fiiine hester, kan tro jeg var stolt. Jeg er så heldig at jeg har en av norges beste unghest ryttere som rir henne, Jon Fagerås. Nå er hun hjemme i Hønefoss, så jeg får trent henne litt dressur selv. Målet er nå å få henne kvalifisert til AEG(med Jon, ikke meg). Får angst bare av å se på :-)

Hilsen stolt Hadeland medlem i Hønefoss

Marthe