Bronse i NM for Islandshest!

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 9. Jul 2009

Helene og Björgvin tok en flott 3. plass i T2 finalen under NM for Islandshest i helgen. Foto: privat

Oppdatert 16/7

Islandshestklubben Sleipnir arrangerte NM for Islandshest på Biri travbane 2.-5. juli. Når man har ferie er det campingliv, og det går til og med ann å ligge i telt på Biri travbane :-)

I flotte solrike forhold fikk vi se mange flotte ekvipasjer på banen. Det knytter seg alltid en liten spenning blant rytterne når man møtes i et NM, det er da det gjelder. For Helene sin del var dette henne første stevne i Norge på  1 1/2 år. Og det skal sies at det er heller ikke lett å være publikum...eller mor. Man blir minst like nervøs. Spesielt når man vet hvor mye arbeid som ligger bak, og ikke minst det å komme tilbake etter sykdom :-)

Anja Oppen med Dofri og Tina E. Oppen med Bylur kvalifiserte seg ikke til noen finaler i  årets NM.

Tora Lindheim og Spegill kvalifiserte seg til to B-finaler (4-gang og tølt). De tok en 8. pl i tølt T1 og 11. pl i 4-gang.

Lise Myhre og Embla tok en 3.pl. og bronse i stilpass ungrytter og red B-finale i 5-gang. Her endte de på 9. plass.

Helene Strøm og Björgvin kvalifiserte seg til A-finale i T2 (tølt på løse tøyler)og til B-finale i 4 gang. De endte på 3. pl T2 og 8. pl i 4-gang.

Takk for flott og hederlig innsats alle sammen!

Helene og Björgvin red sitt beste 4-gangsprogram sammen i årets NM.

Under rytterfesten på lørdagskvelden ble det servert flott koldtbord. I tillegg ble det Norske landslaget presentert. Det er ryttene som skal representere Norge i VM i Sveits i august. Her var det ikke store overraskelsene da rytterne ble tatt ut etter årets stevneresultater, foruten Verdensmester Stian Pedersen som allerede hadde billett :-) Lykke til, og heia Norge :-)

Trykk for: Resultatliser

Les reportasje fra avisen Hadeland 16. juli