Anne Marthe vant Bryk vintercup

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 9. Mai 2009

Anne Marthe Myhre Erlandsen og hesten Freddie vant sin klasse 1,00 m og vant dermed BRYK vintercup i samme klasse :-) Foto: privat

Finalen i BRYK vintercup ble arangert av Hønefoss og Ringerike ridklubb på Hønefoss 18.-19. april. Her startet Anne Marthe i kl. 1, 00 m med bedømmelsen Feil&Stil eller Norsk Ridestandar som det også kalles. I konkurranse med 45 andre ryttere vant hun klassen, og tok dermed med seg seieren i vintercupen i 1, 00 m klassen.

Anne Marthe hadde nettopp kastet krykkene etter et fall på stevne/trening i Ullensaker 3 uker før dette stevnet så det står respekt av denne presentasjonen!!!

Anne Marthe har hatt sin fullblodshest, Freddie i ett år nå, og dette er en ekvipasje som trives sammen. Anne Marthe drar jevnlig til Ullesaker hvor hun rir for Anne-Cahtrine Sælleg, og det har helt klart hjulpet for nå viser ekvopajsen gode resultater. For de som ikke kjenner til Anne-Cahtrine så er hun flere ganger Norgesmester i feltritt, NM gull lag. Hun har også bronsemedalje fra Nordisk i feltritt for lag, og deltatt på unghest VM med sin hest Alladin H + mange flere gode plasseringer! Anne Marthe har med andre ord fått en av Norges beste ryttere som trener :-)

Tone Hvinden-Haug og Lord Dinero endte litt lenger ned på sammenlagt lista i kl. 1, 00 m.

Resultatlister kl. 17 - 1,00 m F&S

Resultater alle klasser

Resultater Vintercup

Vi ønsker ekvipasjene lykke til videre under årets sesong :-)

Ullensaker rideklubb har arrangert D-stevner i sprang bl. a. 18. jan. og 15. mars. Anne Marthe deltok på begge stevnene, mens Tone Hvinden-Haug deltok i mars.

Resultater 18. januar - Resultater 15. mars

Anne Marthe og Freddie under trening. Foto: privat