Flott innsats av HRK ryttere under stevne i Nittedal

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 28. Apr 2009

Under det utvidete klubbstevne i sprang hos Nittedal rideklubb søndag 26. april tok Hadelands-rytterne med seg bl.a. to 1. plasser :-) Sylvia Dahl vant kl 100 cm med Myelino. På bildet rir hun Quebrador. Foto Dag Erik Samuelsson.

Det er flott at HRK rytterne deltar når de bli invitert til utvidet klubbstevne. Det er meget viktig at det kommer ryttere fra inviterte klubber for at invitasjonene også skal komme igjen :-)

Først ute denne helgen var Mari Hoffgård som lørdagen deltok med sin ponni Valentina LB dressur. Dessverre ble det ingen plassering denne gangen.

Nittedal rideklubb har aldri hatt så mange startende før. Total var det 85 starter, og da er det morro å både arrangere et stevne og ikke minst være dommer (som undertegnede var). Ekstra moro er det som nevt før at det deltok ryttere fra HRK, og selvfølgelig når de i tillegg blir kalt inn til premieutdeling. Dette var klassene: 50 cm CR, og 60, 70, 80, 90 og 100cm med bed. 274.5.3. (direkte omhoppning hvis feilfritt i 1. fase).

Karianne Ekeren deltok med Omer Piril, og hun gjør en kjempe innsats med denne tidligere traveren. Dette er en hest med mye energi og framdrift!!! Karianne endte på 11. pl i kl. 70 cm og tok en flott 4 pl. i kl. 80 cm.

Anne Kari Elvestuen Hvamstad deltok med Narome. Dette er en flott hest som hun "deler" med Anita Hvamstad. Anne Kari endte på 7 pl. i kl. 70 cm, 6. pl. i kl. 80 cm og dessverre endte det med fall og eliminering i kl. 90 cm.

Sylvia Dahl (nytt medlem) deltok med Quebrador og Myelino. Quebrador debuterte på stevne, og det var nok litt skummelt, men Sylvia fikk han gjennom banen i både kl. 70 cm, 12. pl og 80 cm 8. pl. Dette er en flott hest. I kl. 100 cm vant Sylvia med Myelino. Dette er en salgshest.

For mer info om Sylvia se under lenker på forsiden, videre til ridesenter m.m og Stall Optimax.

Vilde Oskarsson (nytt medlem) deltok med King Royal og Farytale. I kl. 90 cm endte Vilde 1. pl med King Royal og 3. pl. med Farytale. I kl. 100 cm endte hun på 10. pl. med King Royal og ble eliminert med Farytale. Vilde er fra Ålesund og rir ellers for Sula rideklubb.

Vilde Oskarsson med King Royal. Foto: Dag Erik Samuelsson.

For fullstendig resultatliste (Nittedal rideklubbs hjemmeside).

Vi ønsker ryttere og hester lykke til videre under årest stevnesesong :-)