1. og 2. plass til Mari på Skedsmo

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 22. Jun 2008

HRKs dressurryttere gjorde det skarpt under forrige helgs distriktsstevne på Skedsmo. Mari Morstad og Donnatella vant LB:2 og kapret en flott 2. plass i LA:3. Samtidig debuterte Maria Rebecca Ler Möhring, Oda Lundberg og Kathrine Minge i LA og red til godkjent med solid margin.

Mari Morstad og Donnatella viste allerede på distriktsstevne på hjemmebane forrige helg at formen er stigende. I helgas distriktsstevne til Skedsmo Rideklubb ble det nesten full pott for henne. I LB:2, med 21 startende, vant hun med 65,185 % - over to prosentpoeng mer enn neste ekvipasje bak henne. I LA:3 gikk det nesten like bra: 2. plass og 65,577 %. Her var det 16 startende.

Vi var 4 ekvipasjer som reiste: Mari Morstad med Donnatella, Maria Rebecca Ler Möhring med Bastienne, Oda Lundberg med Fabian og Kathrine Vik Minge med Bizarr Twin.

Tre ryttere skulle debutere i LA med sine nye hester Maria, Oda og Kathrine. Så litt spente var vi nok. Spesielt Kathrine som verken hadde startet i LB og LA med sin hest før, og som trengte en godkjent LA for å kvalifisere seg til KM dressur i september, noe hun faktisk greide, skulle det vise seg!

Først ut i LB var Kathrine. Tja, det gikk vel ikke akkurat bra. Hesten var frekk og ukonsentrert gjennom hele programmet, men man kom seg gjennom på 42,222 % - og siste plass. Så Bizzi, som vi kaller henne, levde nok opp til navnet sitt under programmet J.

Så var det Marias tur. Også hun hadde en hest som ikke helt ville slik Maria ønsket. Bastienne var urolig – som hun gjerne gjør før første klasse. Det ble 18. plass med 44,515 % - langt under det de to er gode for, men det kan ikke gå like bra hver gang.

Så var Oda Lundberg og Fabian. De to red et veldig fint og greit program og endte på 14. plass med 54,074 %.

Siste startende av HRKs ryttere var Mari Morstad og Donnatella. De to red inn til fantastiske 65,185 % og vant klassen – til tross for en feilridning. Gratulerer, Mari, det var velfortjent!

Strålende laginnsats i LA

Etter LB hadde vi mange timers venting foran oss: nesten 4,5 timer! Vi hadde vel ikke akkurat super vær med oss. Sol og regn om hverandre hele dagen, men vi koste oss for det.

Så var det LA:3. Alle var spente, og de tre debutantene håpet at de minst skulle få godkjent. Det gikk over all forventning for HRKs ryttere.

Denne gang var Oda og Fabian først ute. Hun red til 55,517 % og 14. plass. Kjempebra!

Rett etter var det Marias og Bastiennes tur. Ekvipasjen så utrolig mye bedre ut enn i LB, og det viste seg også på resultatlisten: 56,207 % og 13. plass. Kjempeflott debut, Maria og Bastienne!

Så var det Mari og Donnatella. De to red et meget bra program og fikk 2 plass med 65,577 %. To klasser og to premier på Mari. Stort bedre kan det knapt gjøres! Gratulerer igjen!

Sist ute var Kathrine og Bizarr Twin. De to fikk 53,448 % og 15. plass. Distriktsstevnet viste at HRK har fått flere ryttere som holder godt LA-nivå. Det lover godt for framtiden!

Gratulerer til alle sammen med en fantastisk innsats og lykke til videre.

Samtidig må vi gratulere Tone og Trine med flott innsats på Starum!!!!

HEIA HADELAND RIDE OG KJØREKLUBB :-)

Resultatlistene

Mari Morstad og Donnatella gjorde nesten rent bord i Skedsmo. Seier i LB:2 og 2. plass i LA:3. Her mottar hun premie og gaver etter flott innsats. Foto: Hermann Möhring