Resultater fra landsstevne i distanseritt lørdag 26. april

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 27. Apr 2008

Lørdag arrangerte HRK landsstevne i distanseritt fra Olimb, med klassene Middels B (86 km), Lett C (46 km) og Lett D (23 km). Det var tilsammen 24 ekvipasjer, nokså jevnt fordelt på klassene.
Beathe K. Bakken og TJ Martini (HRK). Foto: Privat
Dessverre var det få HRK-ryttere denne gangen. Til gjengjeld var vinneren av MB langveisfarende - her gikk seieren til Anette Hamre og Avin fra Lund rideklubb på sørvestlandet.
Lene Hammeren og Gotti deltok også i denne klassene, men gikk dessverre ut etter 57 km.

I klasse LC 46 km hadde vi en lokal ekvipasjen,  Beathe Kristiansen Bakken og T.J Martini. I denne klassen var det Clear Round bedømmelse. Det var ikke lov å ri saktere enn 8 km i timen, og heller ikke lov å ri fortere enn 15 km pr time. Ekvipasjer som ble  godkjent i veterinærkontrollene, og som holdt riktig gjennomsnittsfart ble godkjente og gikk dermed "clear round".
Beathe og TJ Martini hadde et gjennomsnitt på  10,20 km/t i sitt ritt, godt innenfor marginene.

Det var litt problemer med å finne løypetrasé på grunn av all snøen i marka. Enkelte steder var snøen så dyp at det ikke var mulig å komme fram. Løypa måtte derfor legges om noe i forhold til opprinnelige planer.

Hjertelig takk til alle som hjalp til, og til velvillige grunneiere!

Resultatlister: KLASSE 1   KLASSE 3 OG 4

Beathe K. Bakken og TJ Martini er klare til ritt sammen med flere ekvipasjer :-) Foto: Privat