Presentasjon av juniorrepresentanten :-)

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 16. Apr 2008

Oda Lundberg og hennes nye hest Fabian. Bildet er tatt på deres 1. stevne på Hvinden i mars. Foto: Mette Lerud Lundberg

Hei!

Jeg heter Oda Lundberg og har vært så heldig å få bli juniorrepresentant. Jeg er snart 15 år og har ridd hos Bassa i 8 og et halvt år. Bassa er (noe jeg mener og sikkert mange andre) den beste ridelæreren som finnes. I februar var jeg så heldig å få min første hest, Fabian. Han er 5 år og nettopp innridd. Noen av hans gode egenskaper er at han lærer fort og er forholdsvis rolig. Målet våres i år er å være med på KM.

Litt om meg: Jeg begynte så vidt å konkurrere i 2005 på rideskole hestene Graziana og Balder (klubbklasser og distriktstevner hjemme.). Og som alle andre prøvde jeg å få 50% i LC, noe som ikke var enkelt, men fikk det heldigvis til etter hvert. Senere fikk jeg lov til å ri litt på Cover Boy, (hesten til Gri Stenberg) som står oppstallet på Hvinden Hestesenter hos Bassa. Cover Boy var og er en veldig rutinert og rolig hest. Han lærte meg masse og vi klarte tilogmed å snuse litt på MB. Cover Boy var halvfôrhesten min i omtrent et halvt år. Videre har jeg fått låne Golda ( eies av Trine Sandnes). Golda er en kul hest med masse fart! Red henne ikke mye, men fikk starte en knøttecup i feltritt, hvor vi endte på 2.plass, og 90cm og 1m i sprang. Fabian startet jeg bare 4 dager etter at han kom og vi vant både LD og LC, all ære til Fabian!

Siden det er første gangen jeg er juniorrepresentant hadde det vært fint med hjelp fra dere. Kom gjerne med innspill og ting vi kan gjøre sammen, både på dagtid og kveldstid, eller annet. Det er bare å sende meg en mail om du lurer på noe også. Har tenkt å arrangere en filmkveld og kanskje en liten konkurranse. Vi får se hva tiden bringer. Videre har juniorene fått egne oppgaver under stevner; møkking av banen, døråpnere og protokoll «løpere». Her må dere få med dere foreldre og andre til å hjelpe! Send en mail eller ring og jeg vil sette opp lister så ikke en trenger å sitte hele dagen ved en dør og fryse. Jo, flere folk jo mindre jobbe tid ved døra.

Som sagt må dere bare sende en mail eller ringe om hva det enn skulle være. Håper på mange gode forslag fra dere og stor deltagelse ved en eventuell konkurranse.

Mvh Oda Lundberg Tlf. 959 62 027 - E-mail: odalundberg@hotmail.com