Tora ble Mjøscupmester 2008.

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 27. Mar 2008

2. påskedag gikk siste stevnet i Mjøscupen av stabelen på Biri. Tora Lindheim ble Mjøscupmester for junior. I tilllegg ble det flere flere plasseringer til islandshestrytterne på Hadeland.
Tora Lindheim med vinnerdekkenet som beviset for hennes seier i Mjøscupen 2008.

Mjøscupen arrangeres av Islandshestklubben, Leiknir, Nattfari og Sleipnir. Det er de to beste stevnene av tre som er tellende i cupen.

2. påskedag ble siste stevnet arrangert på den nye ovalbanen til Sleipnir på Biri travbane.

Tora Lindheim og Spegill vant både tølt og 4-gang junior, og med gode plasseringer tidligere i cupen ble hun Mjøscupmester for junior.

Helga Lindheim og Dagfari (sønnen til Spegill).kom på 2.pl i tølt junior. Hennes gode plasseringer sammenlagt holdt til en 3.pl i cupen.

Helene Strøm kom på 3.pl i tølt med Bjørgvin. Med Visir gikk det heller dårlig. Han var nok mest opptatt av å vise seg fram enn å jobbe å høre på rytter. I 4-gang gikk det dermed bedre med Helene og Visir, da endte de på en 3. pl. Helene og Bjørgvin debuterte i 5-gang på dette stevnet, og det som er viktig i 5-gang er å få lagt hesten i pass... Her må det trenes mer, men de endte på 2. pl.

Tre glade islandshestryttere. F.v.Tora, Helene og Helga. Helene og Helga ble Mjøscupmestere i fjor for henholdsvis ungrytter og junior.