Stevnerapport

Postet av Hadeland Ride og Kjøreklubb den 22. Jun 2010

Her kommer en stevnerapport fra Ponnifolka :-)

Heisann, her kommer det en liten stevnerapport fra Ponnifolka.

Fredag 18.juni, reiste Ponnifolka til Fredriksborg (like ved Sarpsborg) for å
delta  på lagstevne i mounted games. Denne gangen var Charlotte Brovold
bortreist, så da ble lillesøster, Pernille Brovold med på Metern med istedenfor.
Halvard Klevmark var med som lagleder.

Lørdag i første session gikk det helt greit, vi var litt uheldige med trekningen, men kom på
en 3.plass(?) i dette heatet. Laget samarbeidet bra, og hestene var veldig spente, siden det
var første dag i konkurransen. Her endte vi opp med 26p.
Stevnet foregikk som sagt på Fredriksborg Hestesenter,
og banen vi red på var kjempestor og fin! Denne ble laget ferdig i fjor.
I andre session, gikk det også bra, selvom vi heller ikke var så heldig med trekningen her heller,men fikk 23p.
På kvelden var det grilling og kos. Ben Millichap var på stevnet og er på besøk her i Norge nå, fordi han er trener på en mounted games- og horsemanship leir på Skuterud, som foregår denne uken.
Han har mange verdensmestertitler bak seg i games, og lang erfaring.
Han tilbød seg å være lagleder for oss neste dag, og det takket vi selvfølgelig ja til!

I 3. session på søndagen, fikk vi mye tips og råd fra Ben. Dette lærte vi mye av. Tror vi endte på en2. plass i dette heatet. Etter at alle poengene var samlet opp, endte vi i en B-finale. Det var jevnt mellom oss og Follo MGA, som byttet på førstepassen hele tiden. Til slutt kom vi på en andre plass, et poeng bak Follo.
Takk til Pernille som var gjesterytter, hun gjorde en kjempebra innsats!

Hilsen Charlotte/Ponnifolka